کاشت 4500 نهال نارنج در دو سال و خشک شدن بسیاری به دلیل عدم رسیدگی

۱۳۹۴/۱۱/۳۰

واحد فضای سبز شهرداری ایزدشهر در راستای زیباسازی فضای سبز شهری و استفاده از نهال های بومی منطقه و افزایش سرانه فضای سبز و با توجه به نقش فضای سبز در آبادانی و ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان بیش از 1500 غرس نهال نارنج در بلوارها و خیابان ها کاشته است.
لازم به ذکر است شهرداری ایزدشهر در سال گذشته نیز 3000 نهال نارنج در قسمت های مختلف این شهر کاشته است.

تامین فضای جذاب و نشاط آور برای شهروندان بخشی از وظیفه شهرداری ها می باشد و شهرداری ها موظف به فعالیت و رسیدگی به فضای سبز شهری می باشند. فضای سبز شهری بخشی از منظر شهر است که از گیاهان متنوعی تشکیل‌ شده و به‌عنوان یک عامل زنده و حیاتی تعیین‌کننده ساختار شهر است که در حقیقت حیاتی دوباره به شهر می‌دهد و دستگاه تنفسی آن محسوب می‌شود. 

نارنج از درختانی است که علاوه بر سبز بودن برگهایش در تمامی فصول سال، مثمر نیز است و با توجه به بومی بودن آن انتخابی مناسب برای این شهر می باشد.

در دو سال گذشته حدود نه کیلومتر شهر 4500 نهال نارنج کاشته شده که این حرکت قابل تقدیر می باشد و به این معناست که شهرداری ایزدشهر برای فضای سبز شهر اهمیت ویژه ای قائل می باشد. 

و اما براساس آمار شهرداری، وقتی به سطح شهر می نگریم خبری از 3000 نهال کشته شده ی سال قبل را نمی بینیم،  سوال پیش می آید که آیا این آمار کذب بوده؟

بعد از پرس و جو با خبر شدیم در سال قبل از سه هزار نهال کاشته شده، اکثرا نابود شده اند.

و نکته دیگر قابل توجه ، قطع برخی درختان دیگر در کنار کلانتری ایزدشهر ، هتل نارنجستان  و بجای آن کاشت نهال نارنج می باشد. درختان فصلی که زیبایی خاص خود را داشتند و برای بدست آوردن آن زیبایی با توجه به نهال های که کاشته شده، باید چند سالی منتظر بمانیم. 

 

 

نهال های خشکیده یا بسیار ضعیف + عدم رسیدگی به وضعیت درون جداول و باغچه ها و ایجاد چهره ای زشت برای شهر در مناطق توریستی

 

نهال های ضعیف + وضعیت پیاده رو

 

 

 

انتقاد یا تمجید از عملکرد مسوولین شهر به معنای حمایت ما از آنان یا مشکل ما با این عزیزان نمی باشد. متاسفانه برخوردهای مناسبی در این مدت با ما نشده و عزیزان زیادی ( موافقین مسوولین و مخالفین آنها) حرف های تند و فحاشی های زیادی نسبت به ما داشتند.
با این حال هیچ گونه سانسوری صورت نگرفت و تا انجا که امکانش وجود داشت و ادب رعایت شده بود ما نظرات دوستان را برای نمایش در سایت تایید کردیم.

در مورد موضوع بالا ، کاشت 4500 نهال در دو سال نشان از توجه مسوولین به فضای سبز شهر و عملکرد مثبت این عزیزان در این زمینه می باشد و در قسمت دوم نشان از کوتاهی در رسیدگی و عملکرد منفی در نظارت بر کاشت و نگهداری این نهال ها

نوشتن این مطالب صرفا تلنگری می باشد برای مسوولین تا مشکلات شهر و اشکالات رخ داده در پروژه ها را شناسایی کرده و از ایجاد هزینه های چند باره جلوگیری کنند و همچنین زحمات این عزیزانمان که به فکر این شهر و خدمت رسانی هستند  با این گونه مشکلات در کار بی ارزش نشود.

با آرزوی موفقیت برای شهردار محترم و اعضای شورای شهر 


تگ ها


ایزدشهر درخت کاری بررسی مشکلات ایزدشهر

3 نظر ثبت شده
شهروند در تاریخ ۱۳۹۴/۱۲/۱ :
با سلام
از كجا بايد شروع كرد نمي دانم ولي كوتاه و مختصر
شهرداري و مسولين عملا فضاي سبزي ايجاد نكردند براي نمونه مساحت فضاي بتون شده از پياده رو هاي شهر و بافت اميرآباد رو نگاه كنيد متوجه خواهيد شد با سطح از بين برده شده از فضاي موجود سبز كه مي توانست با طرح مناسب تر وشكيل تر به زيبايي شهر كمك كند با تخريب و جاي گزيني آن با مصالح غير طبيعي نه تنها افزايش فضاي سبزي نداشتيم بلكه شاهد كاهش هم بوديم در ضمن هيچ گونه نظارتي از هيچ ارگان و حتي از جانب مسولين شهرداري هم صورت نميگيرد درختي كه كاشته نشده لابد از بين رفته و يا خوش بينانه بگويم از مسوليت پذيري بيش از حد مسوليني كه فقط تا روز انتخابات مردمشان را ميشناسند اين درختان قطع و درختان نو ظرف ٣ ماه تا ١ سال نابود گشته اند
به كار گماردن پيمانكاراني كه اگر ارقام ارائه شده براي مناقصه را ببينيد به راحتي مي توان فهميد كه متضرر خواهند بود اينگونه به سود دهي خواهند رسيد با تشكر از مسولين هميشه در صحنه ي عكاسي
خاكپور در تاریخ ۱۳۹۴/۱۲/۱ :
مسولين نظارتتون رو بيشتر كنيد تا بيت المال هدر نرود.
همشهری در تاریخ ۱۳۹۴/۱۲/۳ :
باید نظارت بیشتری باشد. خصوصا اخیرا مشاهده میشود وسط بلوار بیشتر از شکل اولیه خود درآمده و پر از تبلیغات و بیلبورد شده است