جنتی: اصرار ما برای برگزاری کنسرت‌ها به دلیل نیاز جامعه به نشاط است

۱۳۹۵/۳/۴

مجتمع فرهنگی، هنری و موزه گالری «دی دی» ایزدشهر، بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری بخش خصوصی مازندران با مدیریت مهندس علی توسلی با عرضه‌ی آثاری ارزشمند و متنوع از هنرمندان نقاش و مجسمه‌ساز برجسته کشور، با هزینه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و با مساحت ۳ هزار ۲۰۰ متر مربع احداث شد و در روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۵ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ائمه جمعه نور، ایزدشهر و محمودآباد، مسؤولان شهرستان، شهرداران و جمع کثیری از هنرمندان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر افتتاح شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آغاز مراسم ضمن خیرمقدم اظهارکرد: ورود بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر به پویایی آن کمک می‌کند که مصداق آن این مجتمع است که علاوه بر توسعه فرهنگی به جذب گردشگر کمک خواهد کرد.

احد جاودانی با قدردانی از مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: با حمایتی که در دوره جدید شد، اعتبارات عمرانی سال ۹۴ این نهاد ۳٫۵ برابر افزایش داشته است.

وی از وجود ۴۰ نگارخانه و ۱۷ مجتمع فرهنگی دارای سالن‌های گالری در مازندران، خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته، ۳۵۵ نمایشگاه در حوزه‌های مختلف در استان برگزار شد و هنرمندان با آثاری فاخر در آن شرکت کردند و امیدواریم فضای عرضه برای آثار بیشتر فراهم شود.

 

استاندار مازندران نیز در این آئین اظهار کرد: بسیاری از مشکلات با زبان هنر بیان می‌شود و بهتر قابل حل است، زیرا زبان هنر با ظرافت خاص و دقت نظر به آرامی و بدون سر و صدا حق مطلب را ادا می‌کند و تاثیر بیشتری دارد.

ربیع فلاح افزود: این موزه،گالری فرصتی را فراهم آورده است تا افراد هنرمند در رشته‌های مختلف که خلاقیت دارند، ابداع‌ها، اختراعات و تولیدات خود را به نمایش عموم بگذارند و با فروش آن نیز بهره اقتصادی ببرند که این امر در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: مازندران نخستین استان گردشگرپذیر کشور است که در نوروز امسال ۱۱٫۵ میلیون نفر شب اقامت و میلیون‌ها نفر که از نگاه آمار خارج شدند را پذیرش کرد، بنابراین موزه،گالری و مکان‌های این‌چنینی برای حضور و جذب گردشگر مفید است و به اقتصاد منطقه رونق می‌بخشد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیان کرد : در دولت تدبیر و امید در حوزه هنر و فرهنگ تحولات خوبی رخ داده ،  اعتقاد ما این است که دولت باید تصدی‌گری را رها کند و بخش خصوصی وارد کار شود و این امور را پیگیری کند، دولت آماده واگذاری اماکن هنری و گالری‌ها به بخش خصوصی به شرط عدم تغییر کاربری است که تقریبا رایگان تحویل می‌دهد.  اگر چه در احداث این موزه گالری جنبه اقتصادی هم متصور است، اما یک علاقه و عشق هنری در آن نهفته است که باعث ماندگاری می‌شود، چون فعالیت‌های فرهنگی هنری ماندگار است، به‌ویژه که نسل جوان و هنرمند نیاز به این مجموعه‌ها دارد.

جنتی  اظهار داشت نیاز امروز جامعه را بهره‌گیری از هنرهای متنوع برای ایجاد نشاط در جامعه و توسعه اقتصاد ذکر کرد و گفت: اصرار ما برای برگزاری کنسرت‌ها به دلیل نیاز جامعه به نشاط است، زیرا مردم ما دچار افسردگی هستند و برای رفع این افسردگی باید فکر کرد، برگزاری کنسرت‌ها، هنرهای نمایشی، سینما از اقداماتی است که موجب رفع افسردگی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: هنر در شکل‌گیری، توسعه و اعتبار هر شهر نقش دارد، هنر معماری نشان‌دهنده فرهنگ آن شهر و منطقه است، موزه گالری می‌تواند برای توسعه منطقه موثر باشد و قطعا چهره منطقه را تغییر خواهد داد و تعداد گردشگران، هنرمندان، خریداران آثار هنری به منطقه افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: کمبود سینما و سالن‌های نمایشی در مازندران احساس می‌شود و باید در توسعه فرهنگی استان تلاش بیشتری صورت بگیرد. جنتی با اشاره به اینکه از سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی گالری موزه قدردانی می کنم، گفت: این مجموعه در مازندران و شمال کشور بی نظیر است و سرمایه گذار از امکانات شخصی استفاده کرده و به نظر نیازی به تسهیلات ندارد اما اگر در این زمینه حمایتی نیاز باشد حمایت های لازم صورت می گیرد.

 

 

یکی  از مهمترین موضوعات این مراسم حضور علی اسماعیلی منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دهم  و احمد ناطق نوری نماینده ادوار پیشین مجلس و عبدالوحید فیاضی نماینده فعلی در کنار یکدیگر بود.

از دیگر موضوعات این مراسم اشاره وزیر فرهنگ و ارشاد به موضوع کنسرت ها و  نقش آن در نشاط مردم و نیز نقش هنر در جذب توریست و توسعه اقتصادی و اعتبار  هر شهر بود.
برخی از مسوولین شهر ایزدشهر باید توجه کنند، مخالفت با برگزاری کنسرت ها در این شهر، نه تنها شادی و نشاط را از مردم این شهر و استان و حتی کشور (به دلیل برگزاری کنسرت ها در ایام تعطیلات و وجود توریست از سراسر کشور) دور خواهد کرد، بلکه ضربه بزرگی از لحاظ توسعه ، رونق اقتصادی و جذب توریست به شهر زیبای ایزدشهر وارد خواهد کرد.

 

 

این مجتمع در حال حاضر برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 


تگ ها


هنوز تگی وجود ندارد

2 نظر ثبت شده
فلاح در تاریخ ۱۳۹۵/۳/۵ :
(تایید شود)

ماشالله این آقای احمد ناطق نوری هم در همه عرصه ها حضور دارن :|
الان مگه سمتی دارن ایشون؟
سولیاوعسل در تاریخ ۱۳۹۵/۳/۸ :
باسلام..براوو ودستمریزادبجناب مهندس توسلی عزیز.خداقوت.خسته نباشی مهندس..کجایندسرمایه داران وپولداران محلمون که فردی غیربومی اماخیربایدبیادومحلمون رورونق بده واشتغال زایی بکنه.واقعاکجایندانان؟مدرسه ورزشگاه وووووووتوسطاین مهندس عزیزودوست داشتنی احداث شده.دم شماگرم مهندس دوست داریم..